söndag 27 april 2008

Glasriket 27 april 2008

Idag var jag, Johanna, Martin och Stefan ute på en runda på Glasriket. Stefan spelade lätt bakfull och lovade bjuda på middag om han fick mer än 10 poäng. Det blåste en del men i övrigt var vädret helt okej för en golfrunda tidigt på våren.

Jag har fått till bollträffen riktigt bra nu. Många slag känns bra och går dit jag vill, men det dyker fortfarande upp en hel del småmisstag. Jag gör dessutom misstagen på kostsamma ställen, vilket leder till en halvtaskig score. Vi spelade från röd tee, vilket innebar att utslag med drivern oftast kändes onödiga. Speciellt när jag slog min hybridtrea långt och rakt. Första nio träffade jag samtliga fairways, medan jag på hemvägen bara träffade 3 av 7. Trots det hade jag bara nio poäng efter första nio, men skramlade ihop 23 poäng totalt. Golf är underligt. Dagen kan för min del sammanfattas med många bra slag blandade med något dåligt slag i stort sett varje hål.

Både Martin och Johanna spelade riktigt bra. Johanna gick på sitt handicap, och Martin bara aningens sämre. Jag och Stefan fick skämmas eftersom vi använde alldeles för många slag för att ta oss runt banan. Stefans poäng var dock tillräckligt höga för att han skulle få bjuda oss på middag.

Inga kommentarer: